Nieuw hoofdstuk

He mates!

Lange tijd niks van mijzelf laten horen, omdat ik 6 weken van de aardbol was verdwenen.

Ik heb voor het eerst in Aussie gewerkt. Niet dat je het echt hard werken noemt, maar ik verdiende er een beetje geld aan.

Ik zal in het kort uitleggen wat het was zodat jullie een idee hebben.

Het is ten eerst heel erg moeilijk om in Brisbane een baan te krijgen. Ik wist exact bijna helemaal niks over the company waar ik ging werken. Om je een idee te geven: ik leefde voor 6 weken in een appartement in Brisbane met 15 andere mensen. (sommige mensen blijven niet zo lang andere wel) geen een Nederlander, jawel ik heb 6 weken alleen maar engels gepraat. Ons leven zag er zo uit 6 dagen per week werken van 4 tot 8 uur op zondag heb je meestal een day off en ga je leuke dingen doen. In deze 4 uur ga je langs elke deur in jou omgeving (omgevening word bepaald door teamleader) en probeer je deur aan deur oil paintings te verkopen. Wees niet in shock ik heb er ook nog nooit van gehoord en het is een heel andere wereld. Je krijgt betaald per painting die je verkoopt. Het meeste geld gaat naar je accomodatie, eten en soms het reizen, want je gaat ook op roadtrips. Het geld dat overblijft doe je meestal leuke dingen mee.

Ik moet eerlijk toegeven dat het niet alleen maar leuk en gezellig was. Het was soms voor mij heel erg een challange om door te blijven gaan. Ik ben totaal geen saleswoman en niet alle mensen die je ontmoet aan de deur zijn aardig voor je. En soms heb je dagen dat je helemaal niks verkoopt en de gene naast je heeft 8 paintings verkocht.

Maar aan het eind was het toch de mensen die je ontmoet en de mensen in het huis waardoor je toch doorgaat. Het heeft mij inzicht gegeven in een wereld die ik nog niet kende. Ik heb er heel erg van geleerd. Als ik het overnieuw zou doen zou ik het zo weer kiezen. Ik heb hierdoor nog meer gezien van aussie en het belangrijkste ik heb hele toffe mensen ontmoet waar ik heel veel herinneringen mee heb.

Liefs Laura

Reacties

Reacties

Stijn & Tessa

Leuk! Veel plezier met je family straks!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!